Kjøpsbetingelser, frakt og retur

Vi tar følgende forbehold:
Varen kan være utsolgt. Farger kan avvike noe fra virkeligheten. Skrivefeil. Avvik kan forekomme.

Dessverre kan vi ikke tilby levering av varer til adresser utenfor Norges fastland.

Vår kundedata oppbevares etter norsk lov, og vil ikke bli delt med/solgt til en tredje part.
Er du under 18 år må du ha tillatelse av foresatt/verge for å bestille hos oss.
Samtlige priser i nettbutikken er oppgitt i NOK og inkl.mva
Betaling

Varer som bestilles i nettbutikken kan betales med Klarna faktura eller klarna delbetaling. Kredittsjekk gjennomføres på nettsiden før bestilling registreres og du mottar beskjed med en gang om kjøpet blir godkjent. Ingen personlig data lagres hos oss og hele transaksjonen gjennomføres på servere hos klarna. Varer som bestilles i nettbutikken enten mot faktura eller delbetaling, kan hentes uten kostnader i vår butikk. Velg da frakt alternativet «hent i butikk» ved bestilling. Varene kan hentes kan først hentes etter hentebekreftelse er sendt ut. Ta denne med til butikken.

Frakt
Vi sender varene med Posten når bestillingen kommer inn. Kostnader for frakt er basert på posten sine satser. Ved forsendelse i posten kommer porto i tillegg. Du kan velge mellom levering på døren på kveldstid, eller henting på nærmeste postkontor. Vi leverer pakkene på posten, og posten har så ansvar for å levere. Du får hentelapp fra dem. Sporing av pakkene kan gjøres via posten.no

Leveringstid
er normalt 2-4 dager.

Bytte
Ønsker du å bytte størrelse? Ta kontakt med oss på post@dengylnefe.no,  slik at vi kan henge av produktet til deg til vi mottar din retur.

Avbestilling

Avbestillinger må være oss i hende enten pr. e-post eller telefon innen varen er sendt. Ved avbestilling etter sending må varen returneres på angrefrist. Angrefrist må fylles ut og kunde blir ansvarlig for porto og frakt kostnader.

Angrerett
I følge angrerettloven gjelder angrefristen fra den dagen kjøperen mottok varen og 14 dager fremover. Dersom du vil angre på kjøpet, returnerer du varen i samme stand som du mottok den og legger ved utfylt angrerettsskjema (lastes ned på våre nettsider, samt ligger vedlagt i pakken). Du vil da få tilbakeført det du har betalt for varene når varen er mottatt hos oss og sjekket for eventuelle mangler. Kunden betaler returporto. Dersom kunden ikke har mottatt angreskjema skriftlig på papir eller på annet varig medium (f.eks. e-post, CD eller DVD), utvides angrefristen til 3 måneder. Angreskjemaet skal være ferdig utfylt med Den Gylne Fe sin kontakt informasjon. Angreretten gjelder ved forbrukerkjøp, salg til foretak/firma og stiftelse innbefattes ikke av forbrukerkjøpsloven.

Varer som er solgt på salg vil ikke kunne returneres.

Reklamasjon
Dersom det foreligger en mangel ved varen, må du innen rimelig tid (maks 3 dager etter at varene er utlevert), gi Den Gylne Fe skriftlig beskjed om at du vil påberope deg mangelen. Har mangelen eller skaden oppstått som følge av frakt kan posten Norge kontaktes. Varer som er sendt som norgespakke er forsikret for opptil 10.000 NOK via posten. Posten Norge kan være behjelpelig med skadeskjema og ytterligere informasjon.

Varer sendt som brev eller brevpakke skjer på kundens risiko og gir ikke rett til erstatning fra oss.  Vi pakker inn varene så godt vi kan med bobleplast, silkepapir og papp. Desverre kan vi ikke stå ansvarlige for hvordan posten behandler pakkene under transport. Reglene om reklamasjon finnes i Lov om forbrukerkjøp (forbrukerkjøpsloven) på www.lovdata.no

Feil i nettbutikken

Vi forbeholder oss retten til at feil priser og produkt informasjon kan forekomme. Vi prøver i det lengste å opplyse korrekt vare informasjon og gi så god beskrivelse og bilder av varen som mulig. Ved eventuelle feil kan ikke Den Gylne Fe lastes.